Story of My Life
Beratnya ujian mu ya allah :'(
Monday, July 1, 2013 | 3:38 AM | 0 comments
Taktau nak luahkan macamana lagi dah kat kawan-kawan, rasa pedih gila bila ada dalam ruma nie. Ya Allah, sumpah aku tak kuat terima dugaan nie.. siang malam aku menangis, berdiam diri dalam bilik. tapi.. takda sorang pun yang kesah :'( kenapa mesti aku yang kena tanggung semua nie? kenapa mesti aku.. hmm bila ada dengan kawan-kawan harini kat sekola, tak mampu aku nak tunjuk senyuman, gelak ketawa yang selalu diorang nampak.. rasa diri nie lemah sangat.. taktau nak ungkap mcmana apa yang dok rasa dalam hati nie, bila ada yang tanya "kenapa nie wany?" "wany, hang okay?" "wany, hang nanges ka?" "cerita lah apa masalah hang" masatu.. haihh memang tak terluah lah, terus menangis ja depan diorang. aku nak cerita tapi aku tak kuat, aku lemah sangat. memang nie masalah keluarga, tak sepatutnya cerita dekat orang. tapi kalau diri nie dah tak mampu nak bertahan, buat apa pendam lagi kan? sekurang-kurangnya ada orang yang mau dengar masalah aku, ambil peduli pasal aku..

Pagi haritu dekat sekola pakat cari ja aku pie mana :') padahal aku ada ja cuma saja pie tandas awal pagi tu, pakat tegur habis masa aku lalu tu tanya kenapa mata aku bengkak? hah aku just jawab lena lewat semalam padahal.. hmm :'( lepas naik ja blok, kawan-kawan yang lain macam biasa lah. gelabah cari aku ke mana. masuk ja kelas terus menangis, sorg pun taktau kenapa aku jadi macamtu. aku duduk ja tunduk muka smbil nanges pastu dengar pulak aten cerita pasal semalam tu, hmm sumpah sebak.. semua pakat pujuk aku suro stop nanges then cerita apa masalah aku. bla bla bla aku cerita apa semua, waktu rehat aku sambung cerita balik kat diorang. masa tenga makan tu, fuhh... my tears non stop falling down :') aku kesah apa kan, even dekat kantin pun aku tetap tak boleh tahan airmata nie. aku luah habis semuanya dekat depa, sampai diorang ada yang nanges jugak. hah macam tak percaya ja aku masatu bila tengok depa pun menangis sama..

Aku takmau tengok kawan-kawan sedih bila tengok aku jadi macamni. depa risau sangat dgn keadaan aku bila ada masalah centu, hm trial exam tak lama dah.. tinggal berapa hari ja lagi.. depa suruh aku ketepikan dulu masalah nie dan fokus.. hampa cakap senang tapi aku yang tenga tanggung masalah nie tak boleh fokus langsung tahu tak :'( mmang tak masuk apa kalau aku study.. hmm ada yang suruh aku duduk asrama tapi aku rasa lebih baik tak payah lah, insyaallah aku boleh harungi semua dugaan nie sorg sorg.. aku taknak menyusahkan orang lain, aku yakin aku boleh terima semua nie..

Hari hari aku sunyi. takda sapa yang menemani :') mana pergi keluarga aku yang dulu? yang selalu memanggil nama aku, memarahi aku, bergelak bersama aku.. mana pergi mereka semua yang dulu :'( aku rindu semua tu.. aku rindu nak dengar depa seru nama aku dalam ruma nie :'( masuk harini, dah 2hari aku berdiam dalam bilik.. takda sorg pun masuk menjenguk, bercakap dengan aku.. ya allah.. sebaknya hati ni... rasa diri nie macam tak wujud lagi dah. aku tak kuat.. kenapa aku harus menangis sekarang? sepatutnya aku meluangkan masa dengan mak ayah, kakak, adik dekat ruang tamu tu. sedih bila dengar depa semua bergelak sama-sama kat luar, sedangkan aku? menangis teresak-esak dalam bilik keseorangan..

Selalu nya lepas balik sekola, mesti kakak acah-acah taknak bukak pintu depan sebab tak bagi aku masuk dalam ruma. haha setiap hari bt centu tapi harini dia lain, dia langsung tak hiraukan aku dekat depan pintu tu :') ya allah.. sedih rasa, tahan ja airmata aku nie dekat depan tadi. adik pulak petang tadi lepas balik dari sekola langsung tak tegur, biasanya kalau dia balik mesti ada ja yang tak kena. kot mana pun kerja nak bergaduh ja kami nie, riuh satu ruma. haha tapi semua nya tak berlaku pun harini :'( mak ayah pun dah tak macam biasa, sengap ja semua dengan aku. takda sapa pun tegur. ya allah, sedih nya rasa :'( kenapa aku dilayan macamni.. aku tak kuat ya allah.. aku nak bergelak macam dulu, selalu happy kan depa semua. hm diorang tak rindu ka dengan suasana macam dulu..

Aku tak mampu nak luahkan apa masalah aku dalam blog ini, cukup lah luahkan kesedihan saja. terima kasih sahabat sebab mau dengar masalah aku, terima kasih sebab selalu ada disamping aku susah/senang. aku hargai sangat walaupun hari aku kurang sempurna. hampa dah bt aku tersenyum, bergelak sana sini. minta maaf  kalau nty aku kurang bergelak, kurang semangat bila kita duduk sama-sama. aku bukan sengaja tp aku harap hampa faham dengan situasi aku sekarang nie, hmm segalanya aku berserah pada Allah ja :') terasa diri nie terlalu hina bila dilayan macamni, tapi apa boleh kata kan? Semua nie ujian, aku kena sabar terima :') thanks k sebab selalu call, msg tanya keadaan aku dekat ruma. hihi aku happy dapat kawan macam hampa semua, takda hampa sunyi lah aku. hmm, rasa nya dah lewat kot. aku kena tidor sekarang, esok sekola pula. mata nie berat ja, penat menangis.. huh padahal takda yang kesah pun :( hmm selamat malam semua. I miss the old my family.. I wish they know what I feel right now :'( iloveyou...


Older Post | Newer Post
MySelf
Saya hanyalah seorang ciptaan yang berwujud manusia namun tidak sempurna seperti pencipta nya "ALLAH". Tidak pernah menunjuk kelemahan diri dihadapan orang, sentiasa bersabar. Keep calm & smile! Kebahagiaan pasti akan datang juga :)

My Wish
Stop waiting for something to happen in my life, go out and make it happen before its to late. I'll not be a negative thinking, hope I can be strong. I wish can make people around me happy and proud of what I do. Always appreciate the people around me :)