Story of My Life
Life is rough, so I gotta be tough.
Friday, November 1, 2013 | 11:41 PM | 0 comments
Lepas satu, satu dugaan datang dalam hidup aku... kenapa? :'( aku tak kuat lalui semua nie sorg sorg, sumpah tak kuat. tak tahu nak luahkan dekat sapa. mana pergi sahabat-sahabat aku semua? mana mereka...
aku perlukan semua untuk tambah semangat aku. aku nak bergelak macam selalu, nak jadi happy macam selalu. sekarang nie? cuma Allah ja yang tau apa yang aku rasa..

untuk awak, ya awak. dear capital "F". aku taktau lah apa lagi salah yang aku dah buat, bila baca ja apa yang ada kat tweet hang tu. hah sumpah sentap. mungkin aku tak sedar apa yang aku dah buat? aku harap hang maafkan lah ya. cukuplah.. aku penat. serius aku dah penat nak menanggung semua nie. banyak lagi masalah yang aku kena tanggung, aku dah taknak pk apa dah semua pasal diri hang. kalau aku ada bt salah/terkasar bahasa dengan hang bagitau terus terang. tak payah la lagi tweet apa semua tu, sakit sangat hati aku nie baca. Aku takmau tengok lagi orang berdendam dengan aku, cukup lah dulu sekali aku kena masalah punca dari hang.. hmm penat dah menangis :') 

aku rasa aku boleh ketepikan dulu pk pasal semua tentang dia, sekarang aku cuba selesaikan masalah yang aku lalui sekarang. aku yakin aku boleh selesaikan semua nie sorg sorg. InsyaAllah.. hmm sebenarnya aku perlukan sahabat-sahabat yang lain, bukan untuk selesaikan masalah tapi cukup lah sekadar mendengar masalah aku.tu pun sudah lebih dari cukup :( sekarang aku tengok masing-masing tenga sibuk, ada yang tengah enjoy/happy. aku taknak lah ggu. hehe aku taknak menyusahkan hampa semua macam dulu, biar lah semua happy. aku kat sini tumpang sama :) mungkin ini hanya ujian kecil Allah bagi padaku?
hmm mesti hampa tertanya-tanya kan apa masalah aku sekarang? huh takkan & tak mungkin aku cerita dekat sini. Aku lebih suka luahkan depan-depan, baru aku rasa lega..sekarang aku kat sini cuma menunggu, " menunggu seorang sahabat yang melihat kesakitan di mata aku :') " bila ada yang datang tanya aku nanti, barulah aku ceritakan semua masalah yang aku pendam selama nie..

selama nie bila kita semua selalu bersama-sama, bergelak sana sini, hampa dok kucai aku, aku selalu gelak puas kan? macam tak ingat dunia dah haha. sebenarnya, cuma masa tu jalah aku boleh happy kan diri aku sendiri. bila aku seorang diri? takda lagi gelak ketawa semua tu, takda perkataan "hahahaha" tu langsung :') aku cuma mampu tahan pendam dalam hati nie dalam-dalam, sampai lah aku menangis. aku tau takda sapa pun yang faham apa masalah aku sekarang nie kan? hah cuma 1 kata yang aku simpan dalam diri aku sekarang.. aku cuma "tunggu". tunggu apa? baca lah balik apa yang aku tulis kat atas tu :')

hmm bila pk kan balik, biarlah memendam. biarkan Allah saja yang tahu isi hati aku sekarang nie. Biarlah rahsiaku tersimpan rapi. " Terkadang aku bersendiri, bukan kerana belagak sombong. Tapi, aku lebih tenang. Refleksi diri yang semakin dekat dengan kematian ". Aku suka dengan kata-kata tu :') Ya. 
bila aku seorang diri, aku selalu berfikiran macamtu.. entah kenapa? hmm.. 

Sekarang aku nak buka buku baru. Dalam bulan yang baru, bismillah. Rabb. biar kehadiran bulan ini lebih baik. Ku mohon redhaMu.. harap semuanya dipermudahkan, doakan aku ya boleh menanggung dugaan nie dengan sendiri? :') Amin...

Older Post | Newer Post
MySelf
Saya hanyalah seorang ciptaan yang berwujud manusia namun tidak sempurna seperti pencipta nya "ALLAH". Tidak pernah menunjuk kelemahan diri dihadapan orang, sentiasa bersabar. Keep calm & smile! Kebahagiaan pasti akan datang juga :)

My Wish
Stop waiting for something to happen in my life, go out and make it happen before its to late. I'll not be a negative thinking, hope I can be strong. I wish can make people around me happy and proud of what I do. Always appreciate the people around me :)