Story of My Life
Sekadar luahan..
Monday, December 2, 2013 | 9:26 PM | 0 comments
Macam-macam dugaan yang datang sekarang nie, sedih pun ada. Ya allah, sampai bila aku kena bertahan :'( bila ada masalah macamni, aku nak ja orang ada disamping aku.dengar luahan isi hati aku. Tapi kenapa sunyi.. kenapa takda ada orang yg boleh ada disamping aku :'( hmm mungkin aku tak pernah tunjuk kat orang yg aku nie macam takda masalah sbab tu orang tak kesah apa kan? Hmm selalu bila ada dengan kengkawan tak pernah lagi aku meluah perasaan ka apa.selalu happy ja, happy go lucky gtu. Haha sampai orang pun selalu tegur "bulat rilek ja dia, takda masalah. Mana ada dok sedih teriak mcam kita" hahaha macam lawak pun ada bila selalu dengar orang ckap macamtu. Padahal aku neyh pendam macam2 benda dalam hati sampai aku rasa 1 tahap tu, aku macam dah tak berdaya nak bangun kuatkan semangat dalam diri :') kadang aku terfikir, "untuk apa aku ada sahabat baik yg selalu ada disamping tapi aku tak kongsi bersama bila ada masalah? Untuk apa? Sedangkan bila depa susah, depa selalu kongsi cerita. Cukup kuat ka diri nie nak tanggung derita tanpa meluahkan dekat sesiapa?" Kata-kata tu yang selalu main dalam fikiran aku.. Ya, memang aku nak luahkan apa yang aku rasa & pendam.tp aku rasa aku tak mampu nak ceritakan, aku takmau orang tengok kelemahan aku. Hmm biarlah aku pendam selagi mampu, aku yakin dengan diri aku sendiri boleh tempuh semua dugaan. Aku sembunyikan semua benda dari orang sebab aku taknak menyusahkan. Biar ja lahaku luah semua benda dekat sini, dalam doa :'( kadang-kadang, biarlah aku jadi pendengar/penasihat dekat kengkawan bila susah, biarlah aku tolong depa. Asalkan aku boleh buat, tengok kawan-kawan happy.tu pun dah cukup :')

Sebenarnya sekarang hati aku tenga sakit sangat, hmm aku taktahu nak kata macamana. Semua hanya terluah dengan airmata ja sekarang, sumpah aku serabut pk :'( sakit hati bila tengok hang dengan dia, aku taktau kenapa? Geram tau bila pk balik pasal korg. Perlu ka aku bagitau hang semua nie? Rasanya tidak. Hmm aku tau mesti hang kata aku bt teruk punya. Pasti. Biarlah hang sendiri yang sedar apa kesalahan hang, aku nak cakap pun rasa macam takda guna. Mungkin cuma nie perasaan aku ja, mungkin aku ja yg buat teruk.aku takut kita bergaduh. Tu yang aku takmau. Jadi, biarkan jalah aku pendam apa yang terasa dalam hati nie. Biarkan aku bersedih sekarang, mungkin suatu hari nty Allah akan sampaikan kebahagiaan yang aku sendiri tak jangka akan terjadi :') aku pasti semua ketentuan tu. Hmm cuma aku sekarang tak boleh putus asa, kena kuatkan semangat. Allah ada, luahkan saja semua padaNya. "Hang kena kuat Bulat, yes kena kuat! Jangan bersedih lagi ya, jangan tunjuk kat orang kesedihan hang tu. Nty tak comel, hehe." Always remind it to myself. Kekadang senang ja dok cakap macamtu tp susah kan nak buat? Yes. Memang susah aku nak kuatkan semangat, sebab sekarang aku betul-betul lemah.dengan airmata selalu berteman setiap waktu.. hahahahaha can I laugh again like before? Can I happy like before? Can I smile like before? Can? :( hmm I'm not strong enough right now. Hanya Allah ja yang tau apa dah jadi kt aku.haihh aku perlukan seseorang untuk meluahkan semuanya :'( memang kali nie aku tak boleh tahan dah nak pendam sesorg. Sampai bila aku nak jadi macamni. Emmmmmmm.... stop Wany stop!!!!!!! Tabahkan hatimu wahai si comel hehe. Aku tunggu kebahagiaan tu datang sendiri. I'll :)

Btw, dia dok buat apa hah sekarang? Dah makan ka belom? Dah solat ka belom? Rindu aku ke dak? Aha no text, no call. Imissyou so much right now :'( lama aku tggu tp hmm.. aku harap hang happy lah bila ada dekat luar tu, aku tau hang nie hidup rilek ja.takda istilah sedih dalam diri tu. Kan? Haha em. Just joking. Sebenarnya.... em Jihah? Nisa? Wanie? Maisarah? Dinie? Paan? Le'in? Madi? Fifie? Aku rindu hampa juga :( hmm bila lah nak boleh lepak sekali macam dulu? Rindu gila haa, lama tak bergelak sekali, makan sekali, dok melawak lawan perli pun sekali. Macam2 lah lagi :'D haha lama tak dengar cerita dari hampa semua nie, happy ka? Ada masalah ke idak? Ehee harap sihat semua lanaa dekat luar tu. Hey Jihah, macam2 benda hang selalu luah dekat aku nie. Aku harap hang bersabar okay? Takmau sedih2 dah tau, engat la apa yang aku selalu pesan kat hang tu. Jangan membantah nah 😡 hehe. Eh paan paan? Tenga rindu kak pah letew ^^ haha bahagia noh lamolaa, jangan dok teriak dah noh paan.buat malu kat orang aih, hang laki kena kuat. Jadi macam John Cena, lol apa kena mengena --' hahaha jadi macam member hang hok pembonceng moto elci merah nuh, happy selalu. Mana ada nak jiwang apa bagai nie hahaha :p Nisa & Le'in? Hampa dua jangan dok bergaduh kerap sgat noh, simpati teruk aku tengok nie. Haha sweet ja baba dgn mama nie, bila aku nak kena penyepak pulak taktau dgn hang Nisa? Hahaha tabahkan hati la bila baca apa yg aku tulis pasai hang neyh, aku tau dok panas tu ^^ hoho. Terasa happy pulak bila tulis pasai hampa kat sini, haha rindu pulok :'D

Emm wey hang, ya hang lah.aku harap hang terasa la noh yang aku nak cakap nie tuju kat hang :)) hmm aku nak hang tau 1 benda ja, aku sayang hang.nak percaya ke dak tu hang punya pasal lah, aku tak paksa. Aku rindu hang. Hang rindu aku dop? Ekeke semestinya lah tidak kan? Emm ingat lagi dak aku msg hang malam haritu? Aku hantar ayat nie "Rindu-rindukanlah diriku. Sepanjang hari-harimu" haha simpan leklok tau msg tu.. hm entah2 hang dah padam paa :'p haih apa apa jalah, aku rindu hang.kekadang rindu sampai nanges tau, haha mengada gila aku x_x suka bt terok. Emm kenapalah hati nie lembut sangat ye? :') em em okay lah. Malam nie rasa sunyi ja, takda msg pun. Aku harap hang boleh happy kan aku balik macam dulu, aku rindu diri aku yang dulu. Sekarang nie macam2 dugaan dok ada, hmm :) jaga diri ya? Selamat malam. Iloveyou sweet stalker :*

Older Post | Newer Post
MySelf
Saya hanyalah seorang ciptaan yang berwujud manusia namun tidak sempurna seperti pencipta nya "ALLAH". Tidak pernah menunjuk kelemahan diri dihadapan orang, sentiasa bersabar. Keep calm & smile! Kebahagiaan pasti akan datang juga :)

My Wish
Stop waiting for something to happen in my life, go out and make it happen before its to late. I'll not be a negative thinking, hope I can be strong. I wish can make people around me happy and proud of what I do. Always appreciate the people around me :)